Jakie są metody leczenia zaburzeń związanych z używaniem alkoholu?

16 marca 2020 Uzależnienia

Zaburzenia związane z używaniem alkoholu nazywają to lekarze, gdy nie można kontrolować ilości wypijanego alkoholu i gdy nie pije się, ma się problemy z emocjami. Niektórzy ludzie mogą myśleć, że jedynym sposobem na poradzenie sobie z tym problemem jest siła woli, jakby to był problem, który muszą pokonać sami.

Ale zaburzenia związane z używaniem alkoholu są w rzeczywistości uznawane za chorobę mózgu. Alkohol powoduje zmiany w twoim mózgu, które utrudniają rzucenie palenia. Próba wyleczenia go na własną rękę może być jak próba wyleczenia zapalenia wyrostka robaczkowego wesołymi myślami. To nie wystarczy.

Ważnym pierwszym krokiem jest dowiedzieć się więcej o swoich zabiegach, a jest z czego wybierać.

Zacznij od Doktora

Alkoholizm (nie termin medyczny) jest rodzajem zaburzeń związanych z używaniem alkoholu. Łagodniejsze przypadki - kiedy ludzie nadużywają alkoholu, ale nie są od niego zależni - są również łagodniejsze.

Lekarz może powiedzieć, że masz zaburzenia związane z używaniem alkoholu, jeśli masz:

• Czuję, że musisz się napić
  • Nie mogę kontrolować, ile pijesz
  • Źle się czujesz, kiedy nie możesz pić

Kiedy spotkasz się ze swoim lekarzem, porozmawiaj o swoich celach. Próbujesz pić mniej czy całkowicie przestać pić? Razem, możecie zacząć robić plan leczenia. Lekarz może również skierować cię do ośrodka leczniczego lub ekspertów, którzy mogą ci pomóc.

Opcje leczenia

Ten, który jest odpowiedni dla ciebie, zależy od twojej sytuacji i celów. Wiele osób uważa, że kombinacja zabiegów działa najlepiej, a Ty możesz je zebrać w jednym programie. Niektóre z nich to programy stacjonarne lub pobytowe, w których przebywają Państwo przez pewien czas w ośrodku leczniczym. Inne to programy ambulatoryjne, w których mieszkasz w domu i idziesz na leczenie do ośrodka.

Idź na Detox

Dla osób, które mają poważne zaburzenia związane z używaniem alkoholu, jest to kluczowy krok. Celem jest zaprzestanie picia i danie organizmowi czasu na wydostanie się alkoholu z organizmu. Zazwyczaj trwa to od kilku dni do tygodnia.

Większość ludzi idzie do szpitala lub centrum leczenia z powodu objawów odstawiennych, takich jak:

• Trzęsienie (wstrząsy)
  • Widzenie lub odczuwanie rzeczy, których tak naprawdę nie ma (halucynacje)
  • Konfiskaty

Lekarze i inni eksperci mogą mieć na ciebie oko i podać ci lekarstwa, które pomogą ci w leczeniu objawów.

Zobaczyć się z doradcą lub terapeutą

W przypadku zaburzeń związanych z używaniem alkoholu, kontrolowanie picia jest tylko częścią odpowiedzi. Musisz także nauczyć się nowych umiejętności i strategii do wykorzystania w codziennym życiu. Psychologowie, pracownicy socjalni lub doradcy ds. alkoholu mogą nauczyć cię, jak to robić:

• Zmień zachowania, które sprawiają, że chcesz się napić
  • Radzenie sobie ze stresem i innymi czynnikami wyzwalającymi
  • Zbuduj silny system wsparcia
  • Wyznaczanie celów i osiąganie ich

Niektóre osoby potrzebują tylko krótkiej, skoncentrowanej sesji doradczej. Inni mogą chcieć terapii jeden na jednego przez dłuższy czas, aby poradzić sobie z takimi problemami jak lęk czy depresja. Używanie alkoholu może mieć duży wpływ na osoby bliskie, więc terapia par lub rodziny również może pomóc.

Leki

Żaden lek nie jest w stanie "wyleczyć" zaburzeń związanych z używaniem alkoholu, ale niektóre z nich mogą pomóc w powrocie do zdrowia. Mogą one sprawić, że picie będzie mniej przyjemne, więc nie chcesz tego robić tak bardzo:

• Disulfiram (Antabuse) sprawi, że będziesz czuł się chory lub wymiotował, jeśli będziesz pił.
  • Acamprosate (Campral) może pomóc z pragnieniami.
  • Naltrekson (Revia) blokuje haj, który otrzymujesz od picia.

Narkotyki stosowane w innych stanach chorobowych - takich jak palenie tytoniu, ból lub padaczka - również mogą pomóc w zaburzeniach związanych z używaniem alkoholu. Porozmawiaj z lekarzem, aby sprawdzić, czy jeden z nich jest dla Ciebie odpowiedni.

Dołącz do grupy

Terapia grupowa lub grupa wsparcia może pomóc w czasie rehabilitacji i pomóc Ci utrzymać się na właściwym torze, gdy życie wróci do normy.

Terapia grupowa, prowadzona przez terapeutę, może dać Ci korzyści z terapii wraz ze wsparciem innych członków.

Grupy wsparcia nie są prowadzone przez terapeutów. Są to raczej grupy osób, które mają zaburzenia związane z używaniem alkoholu. Przykładami są Alkoholicy Anonimowi, SMART Recovery i inne programy. Twoi rówieśnicy mogą zaoferować zrozumienie i radę, a także pomóc w rozliczaniu się. Wiele osób pozostaje w grupach przez lata.

Czego można się spodziewać

Wyzdrowienie może trwać długo, więc może być konieczne stałe leczenie. A niektórzy ludzie wracający do zdrowia mają nawrót choroby i znowu piją. Ale mniej niż połowa osób, które pozostawały trzeźwe przez co najmniej rok, ma nawrót choroby.

Jeśli to zrobisz, nie myśl, że ci się nie udało. Często jest to etap w procesie, a powrót do zdrowia jest łatwiejszy. Po 5 latach, tylko 1 na 7 osób ma problemy z piciem. Leczenie może zadziałać - po prostu daj sobie czas.

16 marca 2020 Uzależnienia